donderdag 12 februari 2009

Ding #23 Af

23dingen. De reeks zou met evenveel recht 1000-en-1 dingen kunnen heten; of anders wel 5 dingen. Want tijdens het werken met 23 dingen kom je steeds weer andere wegen tegen. Voor je het weet zit je met iets totaal anders te stoeien. De andere kant van het verhaal is dat het veel varianten van hetzelfde thema zijn. Social networking, delen, persoonlijk profileren, produceren. De elementen waar het bij 23 dingen om gaat.

Ieder pikt zijn favorieten eruit. Privé vond ik de leukste Last.fm. Kan ik op mijn werk 'aanzetten' op basis van een eigen voorkeursartiest, afhankelijk van mijn stemming.
Zakelijk zie ik het meest in RSS-feeds op basis van actualiteiten of selecties. Netvibes is dan ook mijn favoriet. Dat zullen niet veel collega's met mij eens zijn, vermoed ik.
Bloggen is heel erg leuk, mits je tijd hebt en geïnspireerd bent. De blogwereld is incrowd. Wil je het zakelijk succesvol inzetten zul je niet alleen moeten bloggen op je eigen blogpagina, maar ook op blogpagina's van anderen moeten reageren en daarbij natuurlijk verwijzen naar je eigen pagina. Dat is bijna een dagtaak. Vraag het Edwin M. van ZBdigitaal.

De 23dingen waren een goede kennismaking met Web2.0. Het was een lange weg met een grote verscheidenheid waardoor de spanningsboog op en af liep. Ik heb meningen opgedaan, bijgesteld en overboord gekieperd. Dat hoort in een leertraject.

Peter bedankt voor de feedback. Mijn welgemeende adviezen voor de bibliotheekwereld staan in mijn blogs. Lees ze nog eens rustig na. Het amusementsgehalte is niet hoog, maar mijn reacties waren welgemeend, soms om te prikkelen en te provoceren maar altijd gericht op verbetering.

Misschien blog ik nog wel een tijdje verder.

Geen opmerkingen: